Barometr Providenta: Polacy wakacje planują z rozwagą i na własną rękę

Drukuj

Plany wakacyjne na ten rok deklaruje 28% Polaków. Zdecydowana większość wybierze organizację urlopu we własnym zakresie (86%). Ze zorganizowanych form wypoczynku skorzysta 13% respondentów.

39% ankietowanych  wyjedzie w tym roku nad morze. Co piąty Polak spędzi tegoroczne wakacje korzystając z gościny rodziny lub znajomych. 23% wyda na wakacje w tym roku ponad 2000 zł, jednak ponad 38%  badanych na urlop przeznaczy od 500 do 1000 zł.

Zdecydowanie w Polskę – wynika ze wskazań respondentów – a najchętniej: nad morze lub jezioro. Najczęstszym kierunkiem wybieranym w tym roku jest tradycyjnie Bałtyk (39%), 16 % ankietowanych spędzi urlop nad jeziorem, a 14 % w górach. Co piąty  ankietowany podczas tegorocznych wakacji skorzysta z gościny rodziny lub znajomych. 15%  ankietowany planuje wyjazd za granicę.

Połowa ankietowanych stwierdza, że spędzi urlop aktywnie, korzystając z różnych form rekreacji. Co czwarta osoba zapytana jak wykorzysta wolny czas podczas wakacji twierdzi, że „odda się leniuchowaniu”. Dla ponad połowy respondentów tegoroczny wypoczynek potrwa siedem dni, co czwarty badany będzie przebywać na wakacjach dwa tygodnie.

Za ile na wakacje? 

Po budżetach jakie Polacy deklarują, widać że wydatki wakacyjne będą pod mocną kontrolą. 23% zamierza przeznaczyć na ten cel więcej niż 2000 zł, a 12% planuje zamknąć się w kwocie 1500-2000 złotych. Zdecydowana większość chciałaby, aby koszt wakacji nie przekroczyły1000 zł. Będą to osoby, które prawdopodobnie skorzystają z gościny rodziny.

Wszędzie dobrze, ale w domu najlepiej 

Jak pokazują wyniki Barometru Providenta, większość Polaków o niskich i średnich dochodach spędzi tegoroczne wakacje w domu. Co szósty ankietowanych, który planuje urlop, wyjedzie za granicę. Jak wynika z badań kwotę ponad 2000 złotych na wakacje zamierza przeznaczyć 23% respondentów

*Badanie zostało przeprowadzone w czerwcu 2013 roku, metodą wywiadu telefonicznego CATI, na losowej próbie 500 klientów Providenta

facebookgoogle_plustwitterlinkedinfacebookgoogle_plustwitterlinkedin